{"id":6387,"date":"2026-08-10T02:54:02","date_gmt":"2026-08-09T18:54:02","guid":{"rendered":"http:\/\/www.manxin.cc\/?p=6387"},"modified":"2026-08-10T03:12:21","modified_gmt":"2026-08-09T19:12:21","slug":"kas-ir-kriptovaluta-un-ka-ta-atskiras-no-tradicionalas-naudas","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.manxin.cc\/?p=6387","title":{"rendered":"Kas ir kriptoval\u016bta un k\u0101 t\u0101 at\u0161\u0137iras no tradicion\u0101l\u0101s naudas?"},"content":{"rendered":"<p>Lai gan n\u0101kotne joproj\u0101m ir neskaidr\u012bbas, jo \u012bpa\u0161i attiec\u012bb\u0101 uz regulat\u012bv\u0101m nor\u0101d\u0113m, viens ir skaidrs \u2013 kriptoval\u016btas ir \u0161eit, lai paliktu. Viens no spilgt\u0101kajiem piem\u0113riem Latvij\u0101 ir lidsabiedr\u012bba \u201cairBaltic\u201d, kas sadarb\u012bb\u0101 ar uz\u0146\u0113mumu BitPay \u013cauj ieg\u0101d\u0101ties bi\u013cetes lidsabiedr\u012bbas m\u0101jaslap\u0101 ne vien ar Bitcoin, bet ar\u012b ar cit\u0101m kriptoval\u016bt\u0101m, tostarp Bitcoin Cash, Ether un Dogecoin. Gadu s\u0101kum\u0101 \u2013 elektronisk\u0101s naudas <a href=\"https:\/\/coinstrike.lv\/\">coin lucky strike ios<\/a> komp\u0101nijai, ko dibin\u0101ja \u010caums, izmantojot kriptogr\u0101fiju, lai nodro\u0161in\u0101tu dro\u0161us dar\u012bjumus. Ja j\u016bs ieguld\u0101t, izmantojot kriptoval\u016btas, kriptoval\u016btu aplik\u0161anai ar nodok\u013ciem vajadz\u0113tu k\u013c\u016bt par centr\u0101lo faktoru j\u016bsu strat\u0113\u0123ij\u0101. Turkl\u0101t blok\u0137\u0113des projekti Latvij\u0101 bie\u017ei vien ir v\u0113rsti uz praktisk\u0101m iesp\u0113j\u0101m, s\u0101kot no pieg\u0101des \u0137\u0113des izseko\u0161anas l\u012bdz digit\u0101l\u0101s identit\u0101tes p\u0101rbaudei.<\/p>\n<p>Tas noz\u012bm\u0113, ka likumdev\u0113js var noteikt pien\u0101kumu maks\u0101t iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli ar\u012b par t\u0101du ien\u0101kumu, kas nav ien\u0101kums no saimniecisk\u0101s darb\u012bbas. Satversmes tiesa iepriek\u0161 ir v\u0113rt\u0113jusi objekt\u012bv\u0101 neto principa piem\u0113ro\u0161anu iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklim no saimniecisk\u0101s darb\u012bbas. T\u0101d\u0113j\u0101di Satversmes tiesa secina, ka iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodok\u013ca noteik\u0161ana no izlo\u017eu un azartsp\u0113\u013cu laimestiem ir v\u0113rsta uz izlo\u017eu un azartsp\u0113\u013cu atkar\u012bbas mazin\u0101\u0161anu. Proti, ar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli esot apliekami t\u0101di sa\u0146emtie naudas l\u012bdzek\u013ci, kuriem ir ien\u0101kumu g\u016b\u0161anas raksturs.<\/p>\n<p>Da\u017e\u0101d\u0101s valst\u012bs azartsp\u0113\u013cu laimesta nodoklis var iev\u0113rojami at\u0161\u0137irties, un tas bie\u017ei vien ir atkar\u012bgs no konkr\u0113t\u0101s valsts nodok\u013cu politikas un azartsp\u0113\u013cu regul\u0113juma. Viena no galvenaj\u0101m sek\u0101m, ja netiek maks\u0101ts azartsp\u0113\u013cu laimesta nodoklis, ir iesp\u0113jam\u0101s soda sankcijas no Valsts ie\u0146\u0113mumu dienesta (VID) puses. Vi\u0146i uzskata, ka azartsp\u0113\u013cu laimesta nodoklis var\u0113tu v\u0113l vair\u0101k pasliktin\u0101t finansi\u0101lo situ\u0101ciju tiem, kuri jau t\u0101 ir ekonomiski neaizsarg\u0101ti un kuri var\u0113tu b\u016bt vair\u0101k pak\u013cauti azartsp\u0113\u013cu atkar\u012bbai. Da\u017ei cilv\u0113ki ar\u012b pau\u017e ba\u017eas par to, k\u0101 azartsp\u0113\u013cu laimesta nodoklis var ietekm\u0113t soci\u0101li neaizsarg\u0101t\u0101k\u0101s grupas.<\/p>\n<p>No aplik\u0161anas ar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli atbr\u012bvo 2008., 2009., 2010., 2011., 2012., 2013., 2014., 2015., 2016., 2017., 2018., 2019. L\u012bdz \u0161\u0101 likuma 39.pant\u0101 paredz\u0113to Ministru kabineta noteikumu sp\u0113k\u0101 st\u0101\u0161an\u0101s dienai, bet ne ilg\u0101k k\u0101 l\u012bdz 2006.gada 1.septembrim ir sp\u0113k\u0101 Ministru kabineta 2000.gada 18.oktobra noteikumi Nr.357 &#8220;Likuma &#8220;Par iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli&#8221; normu piem\u0113ro\u0161anas noteikumi&#8221;, cikt\u0101l tie nav pretrun\u0101 ar \u0161o likumu. Un 2006.taks\u0101cijas gad\u0101 g\u016bts no augo\u0161a me\u017ea p\u0101rdo\u0161anas vai no kokmateri\u0101lu p\u0101rdo\u0161anas, netiek aplikts ar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli. L\u012bdz \u0161ajos noteikumos izdar\u012bto attiec\u012bgo groz\u012bjumu sp\u0113k\u0101 st\u0101\u0161an\u0101s dienai, bet ne ilg\u0101k k\u0101 l\u012bdz 2001.gada 1.j\u016blijam, Ministru kabineta 2000.gada 18.oktobra noteikumi nr.357 &#8220;Likuma &#8220;Par iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli&#8221; normu piem\u0113ro\u0161anas noteikumi&#8221; ir piem\u0113rojami tikt\u0101l, cikt\u0101l tie nav pretrun\u0101 ar \u0161o likumu.<\/p>\n<p>Savuk\u0101rt, ja nerezidents atrodas, ir izveidots vai nodibin\u0101ts Ministru kabineta 2017.gada 7.novembra noteikumu Nr.655 min\u0113taj\u0101s zemu nodok\u013cu un beznodok\u013cu valst\u012bs vai teritorij\u0101s, tad Iesniedz\u0113jam attiec\u012bb\u0101 uz 2018.gad\u0101 veikto maks\u0101jumu par virtu\u0101l\u0101s val\u016btas (kriptoval\u016btas) ieg\u0101di ir j\u0101piem\u0113ro Uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodok\u013ca likuma 5.panta sest\u0101 da\u013ca un no maks\u0101juma nerezidentam ir j\u0101ietur uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodoklis, piem\u0113rojot 20 procentu likumi. Nodoklis tiek ietur\u0113ts no t\u0101diem maks\u0101jumiem, kurus rezidenti (iz\u0146emot fizisk\u0101s personas) un past\u0101v\u012bg\u0101s p\u0101rst\u0101vniec\u012bbas izmaks\u0101 nerezidentiem, ja no \u0161iem maks\u0101jumiem nav ietur\u0113ts iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis. Savuk\u0101rt, ja nerezidents atrodas, ir izveidots vai nodibin\u0101ts Ministru kabineta 2001.gada 26.j\u016bnija noteikumos Nr.276 min\u0113taj\u0101s zemu nodok\u013cu un beznodok\u013cu valst\u012bs vai teritorij\u0101s, tad Iesniedz\u0113jam attiec\u012bb\u0101 uz 2017.gad\u0101 veikto maks\u0101jumu par virtu\u0101l\u0101s val\u016btas (kriptoval\u016btas) ieg\u0101di ir j\u0101piem\u0113ro likuma \u201cPar uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodokli\u201d 3.panta astot\u0101 da\u013ca un no maks\u0101juma nerezidentam ir j\u0101ietur uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodoklis, piem\u0113rojot 15 procentu likumi.<\/p>\n<ul>\n<li>Gada laik\u0101 iesniegt\u0101s deklar\u0101cijas tiek preciz\u0113tas gada kopsavilkum\u0101, nodro\u0161inot, ka zaud\u0113jumi no viena perioda tiek korekti segti ar n\u0101kam\u0101 perioda pe\u013c\u0146u.<\/li>\n<li>T\u0101d\u0113j\u0101di, ja Iesniedz\u0113js 2017.gad\u0101 veic maks\u0101jumu nerezidentam par virtu\u0101l\u0101s val\u016btas (kriptoval\u016btas) ieg\u0101di, nerezidenta g\u016btais ien\u0101kums neveido ar uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodokli apliekamu objektu Latvij\u0101 un ien\u0101kuma izmaksas br\u012bd\u012b uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodoklis nav j\u0101ietur.<\/li>\n<li>Skaidr\u0101 nauda, \u200b\u200bkas izmantota ieg\u0101dei, jau ir aplikta ar nodokli, izmantojot citus l\u012bdzek\u013cus.<\/li>\n<li>Taks\u0101cijas gad\u0101 un turpm\u0101kajos taks\u0101cijas gados, ar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli neapliek, ja t\u0101 izmaksas avots ir uz maks\u0101t\u0101ju attiecin\u0101m\u0101 apr\u0113\u0137in\u0101t\u0101 person\u0101lsabiedr\u012bbas pe\u013c\u0146as da\u013ca, kas radusies l\u012bdz 2017.<\/li>\n<li>Tas var b\u016bt nepiecie\u0161ams, ja jums ir iev\u0113rojami kriptoval\u016btu dar\u012bjumi, par kuriem ir j\u0101zi\u0146o, vai ja jums ir citi ien\u0101kumi, kas j\u0101atspogu\u013co j\u016bsu nodok\u013cu deklar\u0101cij\u0101.<\/li>\n<\/ul>\n<p>Likums \u201cPar IIN\u201d paredz, ka izlo\u017eu un azartsp\u0113\u013cu laimesti virs 3000 eiro sliek\u0161\u0146a ir apliekami ar nodokli. Normat\u012bvie akti paredz noteiktas nodok\u013ca likmes un neapliekamo minimumu izlo\u017eu un azartsp\u0113\u013cu laimestiem. Latvij\u0101 laimesti tiek aplikti ar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli, ko nosaka attiec\u012bgie likumi. Nodoklis attiecas uz visiem izlo\u017eu un azartsp\u0113\u013cu veidiem \u2013 no loterij\u0101m l\u012bdz kazino laimestiem.<\/p>\n<p>Ja p\u0101rskata period\u0101 ir biju\u0161i tikai dar\u012bjumi, kuri neveido ar nodokli apliekamu ien\u0101kumu no kapit\u0101la pieauguma (ciesti zaud\u0113jumi), deklar\u0101ciju DK par p\u0101rskata periodu neiesniedz. Saska\u0146\u0101 ar likuma par IIN 15.panta 5.da\u013cu ien\u0101kumam no virtu\u0101l\u0101s val\u016btas p\u0101rdo\u0161anas, ja tas kvalific\u0113jams k\u0101 ien\u0101kums no kapit\u0101la pieauguma, no 2025.gada piem\u0113ro 25,5% nodok\u013ca likmi. Punkt\u0101 ir noteikts, ka pie ien\u0101kumiem, par kuriem ir j\u0101maks\u0101 iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis, tiek pieskait\u012bti citi ien\u0101kumi, kas nav min\u0113ti \u0161\u0101 likuma 9. Dar\u012bjumi ar kriptoval\u016btu no iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodok\u013ca viedok\u013ca tiek kvalific\u0113ti k\u0101 dar\u012bjumi ar kapit\u0101la akt\u012bviem, un ien\u0101kums tiek noteikts k\u0101 ien\u0101kums no kapit\u0101la pieauguma (likuma \u201cPar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli\u201d 11.9 pants). Nodok\u013ca maks\u0101t\u0101js iemaks\u0101 bud\u017eet\u0101 apr\u0113\u0137in\u0101t\u0101 nodok\u013ca summu ne v\u0113l\u0101k k\u0101 15 dienu laik\u0101 no likum\u0101 \u201cPar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli\u201d noteikt\u0101s deklar\u0101cijas par ien\u0101kumu no kapit\u0101la pieauguma iesnieg\u0161anas dienas. Deklar\u0101cijas par ien\u0101kumu no kapit\u0101la pieauguma veidlapas paraugu apstiprina un t\u0101s aizpild\u012b\u0161anas k\u0101rt\u012bbu nosaka Ministru kabineta 2018.gada 30.oktobra noteikumi Nr.662 \u201cNoteikumi par iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodok\u013ca deklar\u0101cij\u0101m un to aizpild\u012b\u0161anas k\u0101rt\u012bbu\u201d (turpm\u0101k \u2013 noteikumi Nr.662).<\/p>\n<p>Atbilsto\u0161i likuma \u201cPar uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodokli\u201d (sp\u0113k\u0101 l\u012bdz 2017.gada 31.decembrim) 3.panta pirmajai da\u013cai attiec\u012bb\u0101 uz rezidentiem ar nodokli apliekamais objekts ir taks\u0101cijas period\u0101 Latvij\u0101 un \u0101rvalst\u012bs g\u016btais apliekamais ien\u0101kums. Likums \u201cPar uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodokli\u201d (sp\u0113k\u0101 l\u012bdz 2017.gada 31.decembrim) nenosaka speci\u0101lu regul\u0113jumu attiec\u012bb\u0101 uz ien\u0101kumu, kas g\u016bts no komercdarb\u012bbas ar virtu\u0101lo val\u016btu (kriptoval\u016btu) aplik\u0161anu ar uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodokli. Iev\u0113rojot min\u0113to, ja Iesniedz\u0113js veiks virtu\u0101l\u0101s val\u016btas p\u0101rdo\u0161anas dar\u012bjumus Latvijas Republik\u0101, proti, sav\u0101 v\u0101rd\u0101 p\u0101rdos virtu\u0101lo val\u016btu, tad \u0161im dar\u012bjumam pievienot\u0101s v\u0113rt\u012bbas nodokli nav j\u0101piem\u0113ro. Min\u0113t\u0101 norma ir p\u0101r\u0146emta Pievienot\u0101s v\u0113rt\u012bbas nodok\u013ca likuma 52.panta pirm\u0101s da\u013cas 21.punkta \u201cd\u201d apak\u0161punkt\u0101, proti, ar nodokli neapliek pakalpojumus (ieskaitot starpniec\u012bbu), kas attiecas uz maks\u0101\u0161anas l\u012bdzek\u013cu izlai\u0161anu un apkalpo\u0161anu, k\u0101 ar\u012b tirdzniec\u012bbu (ieskaitot starpniec\u012bbu) ar maks\u0101\u0161anas l\u012bdzek\u013ciem un citiem naudas tirgus instrumentiem, iz\u0146emot maks\u0101\u0161anas l\u012bdzek\u013cus, kurus pieg\u0101d\u0101 kolekcion\u0113\u0161anai vai kuri satur d\u0101rgmet\u0101lu.<\/p>\n<h3>Kas ir azartsp\u0113\u013cu nodoklis?<\/h3>\n<p>Ja iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis no min\u0113taj\u0101m dividend\u0113m un procentu ien\u0101kuma ir ietur\u0113ts nepiln\u0101 apm\u0113r\u0101, min\u0113to dividen\u017eu un procentu ien\u0101kumu, kas g\u016bts ieguld\u012bjumu konta un tam piesaist\u012bto kontu ietvaros, samazina proporcion\u0101li attiec\u012bbai starp piem\u0113roto ietur\u0113t\u0101 nodok\u013ca likmi un \u0161\u0101 likuma 15. 1) dividend\u0113m un procentu ien\u0101kumu, kas g\u016bts ieguld\u012bjumu konta un tam piesaist\u012bto kontu ietvaros (tie tiek iemaks\u0101ti ieguld\u012bjumu kont\u0101 un piesaist\u012btajos kontos), ja no min\u0113taj\u0101m dividend\u0113m un procentu ien\u0101kuma jau ir ietur\u0113ts iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis, un dividend\u0113m, kas nav apliekamas ar iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodokli saska\u0146\u0101 ar \u0161\u0101 likuma 9. 12.1 Ja dividen\u017eu ien\u0101kum\u0101 ir ietverts ar\u012b taks\u0101cijas gada laik\u0101 apr\u0113\u0137in\u0101to \u0101rk\u0101rtas dividen\u017eu apm\u0113rs, par kuru \u0161aj\u0101 likum\u0101 noteiktaj\u0101 k\u0101rt\u012bb\u0101 ir samaks\u0101ts iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis, apliekamo ien\u0101kumu no dividend\u0113m nosaka k\u0101 apr\u0113\u0137in\u0101to dividen\u017eu un taks\u0101cijas gada laik\u0101 apr\u0113\u0137in\u0101to \u0101rk\u0101rtas dividen\u017eu starp\u012bbu.<\/p>\n<h2>Nodok\u013ci par loteriju laimestiem ASV<\/h2>\n<p>3.6 \u0160\u0101 panta pirm\u0101s da\u013cas 2.1 un 2.2 punkta piem\u0113ro\u0161anai tiek pie\u0146emts, ka uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodoklis vai iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis ir samaks\u0101ts, ja dividendes vai dividend\u0113m piel\u012bdzin\u0101mu ien\u0101kumu, vai likvid\u0101cijas kvotu izmaks\u0101 cit\u0101 Eiropas Savien\u012bbas dal\u012bbvalst\u012b vai Eiropas Ekonomikas zonas valst\u012b re\u0123istr\u0113ta kapit\u0101lsabiedr\u012bba, kas nodibin\u0101ta un darbojas saska\u0146\u0101 ar attiec\u012bg\u0101s valsts normat\u012bvajiem aktiem. B) \u0101rvalst\u012b ir samaks\u0101ts uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodoklis vai tam piel\u012bdzin\u0101ms nodoklis vai \u0101rvalst\u012b no likvid\u0101cijas kvotas ir ietur\u0113ts iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis vai tam piel\u012bdzin\u0101ms nodoklis; B) \u0101rvalst\u012b ir samaks\u0101ts uz\u0146\u0113mumu ien\u0101kuma nodoklis vai tam piel\u012bdzin\u0101ms nodoklis vai \u0101rvalst\u012b no dividend\u0113m, dividend\u0113m piel\u012bdzin\u0101ma ien\u0101kuma vai nosac\u012btaj\u0101m dividend\u0113m ir ietur\u0113ts iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis vai tam piel\u012bdzin\u0101ms nodoklis; Avansa maks\u0101jumu apm\u0113ru maks\u0101t\u0101jam, kas g\u016bst ien\u0101kumus no saimniecisk\u0101s darb\u012bbas, no kuras ien\u0101kumiem j\u0101maks\u0101 iedz\u012bvot\u0101ju ien\u0101kuma nodoklis, nosaka saska\u0146\u0101 ar \u0161\u0101 likuma 18.pantu.<\/p>\n<p>Eiropas Prokurat\u016bra (EPPO) Berl\u012bn\u0113 arest\u0113jusi divus aizdom\u0101s tur\u0113tos un veikusi mantas arestus izmekl\u0113\u0161an\u0101 pret noziedz\u012bgu grup\u0113jumu, kas tiek tur\u0113ts aizdom\u0101s par 66 miljonu EUR nenomaks\u0101ta pievienot\u0101s v\u0113rt\u012bbas nodok\u013ca (PVN) un vair\u0101k nek\u0101 137 miljonu EUR akc\u012bzes nodok\u013cu izkr\u0101p\u0161anu kop\u0161 2023. Papildus konstat\u0113ts, ka noziedz\u012bgie grup\u0113jumi piem\u0113roju\u0161i samazin\u0101tu PVN, izmantojot t\u0101 d\u0113v\u0113to \u201cmar\u017eas nodok\u013ca sh\u0113mu\u201d, kur t\u0101l\u0101ktirgot\u0101ji, p\u0101rdodot no priv\u0101tperson\u0101m ieg\u0101d\u0101tas lietotas preces, PVN maks\u0101 no starp\u012bbas starp pirkuma un p\u0101rdo\u0161anas cenu. 80 krat\u012b\u0161an\u0101s septi\u0146\u0101s valst\u012bs, tostarp Latvij\u0101, tika arest\u0113tas se\u0161as personas un arest\u0113ta manta vair\u0101k nek\u0101 20 miljonu EUR v\u0113rt\u012bb\u0101. Kr\u0101p\u0161anas rezult\u0101t\u0101 Eiropas Savien\u012bbas (ES) un dal\u012bbvalstu bud\u017eetiem rad\u012bti zaud\u0113jumi vismaz 100 miljonu EUR apm\u0113r\u0101. Eiropas Prokurat\u016bras (EPPO) vad\u012bt\u0101 izmekl\u0113\u0161ana \u201cVortex\u201d atkl\u0101jusi apjom\u012bgas p\u0101rrobe\u017eu pievienot\u0101s v\u0113rt\u012bbas nodok\u013ca (PVN) kr\u0101p\u0161anas sh\u0113mas, kas \u012bstenotas, veicot t\u016bksto\u0161iem lietotu luksusa automa\u0161\u012bnu p\u0101rdo\u0161anu vis\u0101 Eirop\u0101.<\/p>\n<p>Visas summas j\u0101p\u0101rr\u0113\u0137ina EUR p\u0113c mai\u0146as kursa dar\u012bjuma datum\u0101. Zaud\u0113jumi no neizdev\u012bgiem dar\u012bjumiem tiek ieskait\u012bti pret pe\u013c\u0146u no izdev\u012bgiem dar\u012bjumiem viena taks\u0101cijas gada ietvaros. \ud83d\udccbIevadi summas augst\u0101k \u2014 r\u012bks par\u0101d\u012bs DK iesnieg\u0161anas termi\u0146u VID. Sare\u017e\u0123\u012btas darba tiesisk\u0101s attiec\u012bbas, jo \u012bpa\u0161i iest\u0101\u017eu vai uz\u0146\u0113mumu reorganiz\u0101cijas laik\u0101, bie\u017ei p\u0101raug konfliktos. Valsts p\u0101rvaldes iest\u0101\u017eu l\u0113mumi bie\u017ei tiek uztverti k\u0101 neapstr\u012bdama paties\u012bba, ta\u010du realit\u0101te, ar kuru saskaramies administrat\u012bvaj\u0101s ties\u0101s, par\u0101da glu\u017ei citu ainu. Jau divdesmit gadus praktiz\u0113jot jurisprudenc\u0113, bie\u017ei n\u0101kas saskarties ar situ\u0101cij\u0101m, kad valsts iest\u0101des aizbildin\u0101s ar form\u0101liem likuma burtiem, ignor\u0113jot re\u0101los uz\u0146\u0113m\u0113jdarb\u012bbas zaud\u0113jumus.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>Lai gan n\u0101kotne joproj\u0101m ir neskaidr\u012bbas, jo \u012bpa\u0161i attiec\u012bb\u0101 uz regulat\u012bv\u0101m nor\u0101d\u0113m, viens ir skaidrs \u2013 kriptoval\u016btas ir \u0161eit, lai paliktu. Viens no spilgt\u0101kajiem piem\u0113riem Latvij\u0101 ir lidsabiedr\u012bba \u201cairBaltic\u201d, kas sadarb\u012bb\u0101 ar uz\u0146\u0113mumu BitPay \u013cauj ieg\u0101d\u0101ties bi\u013cetes lidsabiedr\u012bbas m\u0101jaslap\u0101 ne vien ar Bitcoin, bet ar\u012b ar cit\u0101m kriptoval\u016bt\u0101m, tostarp Bitcoin Cash, Ether un Dogecoin. Gadu [&hellip;]<\/p>\n","protected":false},"author":49,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-6387","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-uncategorized"],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/6387","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/users\/49"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcomments&post=6387"}],"version-history":[{"count":0,"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/6387\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fmedia&parent=6387"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcategories&post=6387"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.manxin.cc\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Ftags&post=6387"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}